3 1

U prošlom članku Što očekivati od suradnje s dizajnerom interijera? govorili smo o tome kako izgledaju faze suradnje s dizajnerom, te što možete očekivati u pojedinoj fazi dizajnerskog procesa.

Bez obzira koliki će biti angažman dizajnera u Vašem projektu uređenja interijera, sama suradnja uvijek započinje inicijalnim sastankom i prikupljanjem podataka bitnih za utvrđivanje potreba i želja klijenata, širine obuhvata projekta, te utvrđivanja koje konkretno usluge klijent od dizajnera želi. Dizajner će objasniti klijentu pojedine faze procesa, te dati jasan prikaz dokumentacije koju će klijent dobiti i po kojoj cijeni.

Klijent bi prije sastanka s dizajnerom trebao razmisliti o nekoliko tema koje će sigurno biti dio inicijalnog razgovora:

  • Ciljevi: koja je ciljana funkcija prostora, tko će sve koristiti prostore i na koje načine? Postoje li neke posebnosti prostora, posebne potrebe klijenata, neke posebne želje?

Npr. ako će prostor koristiti i kućni ljubimci, tada cilj može biti – jednostavno i lako održavanje prostora. Ili, npr. ako se selite u drugi prostor – razmislite koje komade opreme i namještaja baš želite zadržati. Razmišljajte o svojim životnim (ili poslovnim) navikama i potrebama, dnevnim rutinama… Postoji li nešto u prostoru kojega sada koristite što Vam se baš posebno sviđa?

Sva su ova pitanja iznimno važna kada se pristupa uređenju stambenih prostora, ali i kada su u pitanju poslovni interijeri u kojima se želi pretočiti karakter i osobnost brenda u izgled i ugođaj prostora.

  • Budžet: razgovarati o budžetu odmah u inicijalnoj fazi procesa iznimno je važno za daljnji tijek razvoja projekta.

Zašto? Mnogi od nas vjerojatno bi voljeli provesti praznike u nekoj od luksuznih mediteranskih vila, ali si možda možemo priuštiti tek tjedan dana u apartmanu na Jadranu. Tako je i sa ulaganjem u interijere – raspoloživ budžet je važno pitanje, koje će odrediti smjer projekta.

Često klijenti nerado razgovaraju o toj temi. Ponekad im nije ugodno ukoliko misle da je njihov budžet premali ili misle ako kažu manji iznos da će zato dobiti uslugu po povoljnijim cijenama. Ponekad misle da ako otvoreno kažu iznos kojim raspolažu, da će to dizajner potrošiti bez obzira na sve, pa čak i onda kada je moguće napraviti neke uštede.

Međutim, za svih je korisnije od početka raspolagati realnim informacijama o budžetu, jer ukoliko ima slobodne ruke – svaki dizajner može napraviti divno rješenje u koje će se klijent zaljubiti na prvi pogled, a potom odmah i „odljubiti“ kada shvati da će ga to koštati puno više od onoga što je namjeravao potrošiti.

Ukoliko su u startu sve karte otvorene, tada će i sami dizajneri moći sugerirati u kojim segmentima napraviti uštede, a na koje elemente potrošiti malo više.

Dugoročno gledano, to je informacija koja štedi trud i vrijeme (a time i novac) svim uključenim stranama.

  • Stil: Ako si uzmete malo vremena i potražite npr. na Pinterestu ili Instagramu, fotografije interijera koji Vam se sviđaju, dizajner će moći lakše interpretirati koje su Vaše želje i preferirani stil. Fotografije su uvijek bolje rješenje od toga da sami određujete koji je Vaš preferirani stil, jer se nerijetko desi da klijenti misle da im se sviđa npr. „rustikalni“ ili npr. „moderni stil“, a do kraja konzultacija zaključimo da njihov preferirani stil nije niti u jednoj od tih kategorija. Često se zna desiti da dizajneri imaju svoj Pinterest profil, na kojemu već nude prikaze i fotografije interijera uređenima u raznim stilovima, pa je i to korisno pogledati, jer ćete time steći dojam o tome kako Vama odgovaraju estetski odabiri dizajnera sa kojim planirate suradnju.

Mint.Spot svoj Pinterest profil kreira upravo u tu svrhu, možete ga pogledati ovdje

3 3

  • Zona ugode: razmišljati o angažmanu dizajnera donosi sa sobom i neke odluke koje će ponekad možda biti i van Vaše zone ugode. Primjerice, možda će dizajner tijekom razvoja koncepta doći do ideje o bojama ili materijalima sa kojima do tada niste imali iskustva, ili nešto što Vam nikada nije palo na pamet i ne sviđa Vam se ideja istraživanja nepoznatog. Na takve prijedloge budite uvijek spremni od kreativaca, jer je to dio posla. Predlažem uvijek saslušati sve argumente, te si dopustiti vrijeme razmišljanja o tome. Dobar dizajner će uvijek naći rješenje kojim će klijent biti zadovoljan.