13 1

Utjecaj društvenih mreža raste iz godine u godinu, a među njima se ističe Instagram koji u Hrvatskoj 2021 godine okuplja čak 1,2 milijuna korisnika i to najviše u dobnoj skupini od 18-44 godine. Ta platforma je izmijenila načine kako mnogi ljudi otkrivaju barove i restorane, te posljedično utječe bitno na način kako mnogi ljudi biraju provoditi svoje vrijeme i trošiti svoj novac. Korisnici tih prostora i usluga sada odlučuju i na temelju vizualnog sadržaja kojeg ta mjesta dijele, posebice kada se radi o fotografijama hrane.

Kao rezultat toga, barovi i restorani usmjeravaju se na ponude koje nadilaze fantastičnu hranu, piće i usluge, te se šire i na sferu „Instagramabilnosti“: uključivanja vizualno privlačnih elemenata prostora ili hrane, koji će izgledati odlično na fotografijama koje će njihovi gosti dijeliti na društvenim mrežama.  

Zašto bi to bilo važno? Jer to doprinosi promidžbi i brendu njihova poslovanja.

Danas dijelimo par savjeta kako svoj bar ili restoran učiniti izvrsnom kulisom za fotografije koje će završiti na nekoj od društvenih mreža.

 

  1. POSVETI PAŽNJU DOBROM OSVJETLJENJU

Vlasnici barova i restorana koji žele svoje lokale učiniti pogodnijima za Instagram i druge društvene mreže, moraju razmišljati o tome kako će sve skupa izgledati na fotografijama i videima koje se dijele na društvenim mrežama. Odabir rasvjete – u smislu efekata osvjetljenja – utjecat će na to kako prostor izgleda na fotografijama Vaših gostiju, ali i na kvalitetu samih fotografija i videa.

Naravno, prirodno svjetlo će stvoriti najbolje uvjete za postizanje fantastičnih fotografija, no u situacijama kada Vaš lokal nema takav luksuz, tada se moramo osloniti na kvalitetnu umjetnu rasvjetu.

„Flicker-free“ tehnologija, spriječit će da se prilikom snimanja videa vidi treperenje svjetla koje onemogućuje kvalitetnu snimku. Oštri snopovi stvaraju i jake sjene, pa je potrebno pronaći balans između opće, meke osvijetljenosti i pojedinih zona gdje je potrebno naglasiti detalje. Razmislite i o različitim tipovima rasvjete, kako bi stvorili što više različitih prilika za fotografiranje, a opcije dimanja – upravljanja jačinom svjetla- olakšati će prilagodbu osvjetljenja za potrebe fotografiranja ili snimanja.

 

  1. S PONOSOM PREZENTIRAJ SVOJ BREND

Sam brend ne svodi se samo na logotip i boje koje stvaraju vizualni identitet. Brend se odnosi na cjelokupan dojam i mišljenje koje gost ima o Vašem lokalu. Taj dojam je ono zbog čega će se gost vratiti ovdje opet ili preporučiti Vaš lokal prijateljima.

No, kada već odaberu dijeliti fotografije mjesta na koje su došli, možemo zaključiti da su gosti ipak zadovoljni dojmom kojeg je to mjesto (ili usluga) ostavilo na njih, pa je to i Vama prilika pokazati svoj logo i vizualne elemente identiteta brenda u jednom pozitivnom kontekstu kojeg gost šalje društvenim mrežama.

Kako to učiniti?

13 3

Izvjesno je da će svaki restoran istaknuti svoj logotip na jelovniku ili barovi na cjeniku. Ali razmišljajte i korak dalje: kada Vaši gosti fotografiraju tanjure sa hranom, zgodno je da se pored tanjura nađu ubrusi na kojima je istaknut logotip restorana. Možda su i posebno gravirane čaše ili neki drugi elementi na stolu način na koji možete istaknuti svoj logotip ili druge elemente vizualnog identiteta. Ako na mudar i umjeren način smjestite u prostoru elemente vizualnog identiteta brenda, stvarate niz prilika da se Vaš brend promovira na društvenim mrežama.

Ono što je pritom važno zapamtiti: ne želite stvoriti agresivnu reklamu, već se diskretno uklopiti u fotografiju Vašeg gosta.

 

  1. OSMISLI ATRAKTIVNU PONUDU HRANE I PIĆA

Daj svijetu društvenih mreža nešto o čemu će se pričati! Atraktivno prezentirana hrana ili piće privući će pažnju, gosti će ju fotografirati i inspirirati druge da dođu u Vaš lokal. Barovi i restorani već godinama uspješno implementiraju ovu strategiju, te stvaraju svoje „potpise“ na društvenim mrežama. 

13 4

 

  1. NE ZABORAVI NA SANITARNE PROSTORE

Zašto? Jer su to mjesta za vrhunski #selfie.

Neobični i profinjeno uređeni prostori wc-a već odavno su postali kulisa za selfie večeri, pa se pobrinite da i te fotografije ispadnu što atraktivnije i što fotogeničnije.

Kako?

Instalirajte dobro osvjetljenje. Optimalno bi bilo da rasvjeta bude sa bočnih strana ogledala kako bi se dobro osvijetlilo lice i figuru osobe koja se fotografira, bez sjena na licu.

Pazite da su ogledala velika, čista i da je pozadina zanimljiva.

Ne zaboravite na glazbu. Dobra glazba utjecat će na raspoloženje i ugođaj, a zadovoljstvo se vidi čak i preko fotografije.

 

  1. POD JE NOVI MOTIV

Jeste znali za trend - „feet floor selfie“? Da, da, dobro ste pročitali. Korisnici društvenih mreža diljem svijeta dijele fotografije zanimljivo dizajniranih podova na način da se slikaju iz ptičje perspektive i fotografijom obuhvate svoje noge i dio poda na kojem stoje. Posljedično, to je postao i novi način na koji barovi i restorani nalaze put prema online reklami. Zato razmislite – je li pod Vašeg lokala dovoljno zanimljiv? Jedinstveni uzorci, odvažni blokovi boja, možda neki natpis…

13 2

Ako ste nesigurni oko toga kako bi implementirali ove savjete, obratite se stručnjacima. U Mint.Spot studiju posebnu pozornost posvećujemo usklađenju efekata uređenja prostora sa pojedinim poslovnim, marketinškim i prodajnim ciljevima klijenata. Za nas, prostor nije samo mjesto rada, već je to i veliki komunikacijski medij koji kod Vašeg gosta stvara osjećaje, doživljaje i iskustva zbog kojih se želi uvijek vraćati.