12 1

Villa Scuola Vecchia

Ako čitate ovaj članak, onda vam je sigurno već i intuitivno jasno da pristup uređenju kuća za odmor ili apartmana, nije jednak pristupu uređenju stambenih prostora. To je zato što uređenjem objekata za turistički najam nastojimo postići neke potpuno druge ciljeve, nego kada uređujemo prostore u kojima netko stalno živi. Među tim ciljevima se prvenstveno ističu bolja popunjenost objekta, ostvarenje bolje cijene, ali i smanjenje troškova ulaganja, održavanja i sl. 

Svatko tko se bavi poslom iznajmljivanja apartmana ili kuća za odmor, zna da je birajući opremu i namještaj za svoje objekte, birao ne samo po kriteriju izgleda, već i po kriteriju cijene tj. isplativosti ulaganja i održivosti tj. jednostavnog održavanja. Ono što se pritom često dogodi jest da investitori ipak zanemare stil u korist isplativosti, a nerijetko biraju i prema vlastitom estetskom ukusu želeći izraziti svoj osobni stil i kreativnost, ne uzimajući u obzir (prodajne) ciljeve na koje uređenje komercijalnih prostora ima značajan i velik utjecaj.

Vaš smještajni objekt predstavlja sastavni dio pružanja usluge smještaja, pa na njega treba gledati u poslovnom smislu kao na proizvod. Kada razvijamo novi proizvod ili uslugu, tada već tijekom planiranja određujemo neke osnovne elemente tog proizvoda: funkciju, izgled, cijenu, kupca, način prodaje i reklame. Svi ti elementi su međuzavisni i utječu na konačnu uspješnost prodaje proizvoda ili usluge, tj. u ovom slučaju smještajnog objekta.

Primjerice, uzmimo da ste se u svojoj poslovnoj strategiji odlučili za segment obiteljskog turizma i fokusirate se na smještaj obitelji sa djecom. Uzmimo i da ste, shodno tome, odlučili svoj objekt prikazati kao mjesto za vesela obiteljska druženja, zabavno i živopisno mjesto, privlačno djeci i odraslima. Ukoliko se pri uređenju tog interijera usmjerite npr. na jedan klasični stilski izričaj, sa puno neutralne bijele i bež boje, materijale visokog sjaja i sl., tada time komunicirate jednu potpuno drugu poruku. Drugim riječima, vaš objekt neće izgledati u skladu s vašim prodajnim i marketinškim ciljevima, te ćete odabranim uređenjem možda privući neku potpuno drugu publiku – primjerice profinjene parove u mirovini, koji žele miran i tih odmor, mjesto za čitanje i opuštanje. To bi isto bilo sasvim u redu, ali njima će vjerojatno Vaš objekt biti prevelik ili smješten u okruženju pogodnijem za obiteljski turizam, pa ga svejedno neće bukirati.

Što time želim reći? Da se stil uređenja objekata za turistički mještaj, te dizajn samog prostora, usko vezuju sa poslovnim, prodajnim i marketinškim ciljevima koje ste postavili.

 

PAŽLJIVO I UKUSNO UREĐENI PROSTORI OSTVARUJU VEĆI BROJ NOĆENJA I VEĆU CIJENU.

Lijepo uređen prostor i zanimljiv stilski izričaj kojim će se vaš objekt istaknuti među drugim objektima, privući će pažnju gosta koji je u potrazi za smještajem. Zato je važno objekte za turistički najam urediti na način da budu drugačiji i zanimljivi, te birati stil koji je privlačan upravo vašem ciljanom gostu.

Današnji turist želi boraviti u „Instagramabilnim“ i trendy uređenim prostorima, te svoj odabir često bazira opravo na izgledu interijera. Uzmimo u obzir da većinu gostiju danas čine pripadnici Milenijalaca (koji sada imaju od 26-41 godinu) i sve više pripadnici Z generacije (imaju sada 10-25 godina), koji se svakodnevno koriste vizualnim medijima i društvenim mrežama kao što su Instagram, Tik Tok i druge, te im je važno i da fotografije koje dijele na tim mrežama budu što zanimljivije i neobičnije.

  

KADA DIZAJNIRAMO PROSTORE ZA TURISTIČKI NAJAM, TREBAMO RAZMIŠLJATI I O DOŽIVLJAJIMA KOJE TURIST TRAŽI.

Već od samog početka planiranja dizajna i uređenja smještajnog objekta, potrebno je utvrditi što svojim objektom želite svom gostu pružiti. Naravno, to pak ovisi o potrebama vašeg ciljanog gosta. I zato je važno u procesu planiranja odrediti koji je taj ciljani gost, kakve su njegove navike, koje su njegove potrebe na koje odgovarate, te što sve trebate učiniti da bi taj gost bio zadovoljan boravkom i vratio se ponovno.

Primjerice, ako vaš ciljani turist traži „high end“ luksuzni smještaj, tada neće biti dovoljno da prostor opremite dizajnerskim namještajem i uredite u bojama i materijalima koji su trenutno u modi. Znate da mu morate ponuditi i dodatne sadržaje – saune, teretane, kućno kino… Međutim, to se još uvijek ne zaustavlja na tome, već ide i dalje – preko opreme koju će koristiti (kao npr. hladnjake za vino, ozvučenja i sl.), pa sve do posuđa i „sitnica“ poput čašica za jaja, različitih čaša za različite napitke, itd. U nekim luksuznim objektima, turistima se nudi i opcija privatnog kuhara koji će za njih pripremati jela, itd., itd.,...

U drugom primjeru, ako su vaši ciljani gosti obitelji s djecom, tada ćete se možda odlučiti osmisliti sadržaje u kojima će uživati čitava obitelj, te sadržaje koji će biti posebno zanimljivi djeci – kao npr. kućica na stablu.

Kao što vidite, određivanjem ciljanog gosta i odgovorom na njegove potrebe, tj. odabirom ponude i sadržaja smještajnog objekta, postavlja se i okvir dizajna prostora, kao i okvir uređenja.

 

DOŽIVLJAJ LOKALNE KULTURE I TRADICIJE KROZ PAMETNO DIZAJNIRAN PROSTOR.

Jasno je to da turisti ipak dolaze na odmor, pa je udobnost i opuštanje glavna potreba na koju ćemo, dizajnirajući i uređujući smještajne objekte, odgovoriti. Međutim, današnji turisti traže i više od odmora. Više i od mora, sunca i plaže. Traže doživljaj lokalnog načina života, kulture i tradicije. Traže dodir s prirodom. Traže kulturne i sportske aktivnosti, gastronomske užitke.

Velik dio tog doživljaja i turističke ponude ovisi o regiji u kojoj imate objekt, ali dio toga možete kroz dobro osmišljene elemente dizajna uključiti i sami u prostor svog objekta. Kako?

Uzmimo za primjer da želite u svom objektu turistima pružiti doživljaj neke lokalne tradicije. Možete ostati na sitnijim stvarima, poput staklenki domaće tjestenine, lokalnog začinskog bilja u kuhinji i sl., a možete ići i korak dalje pa uz tjesteninu napisati i recept za domaći umak. Možete u dvorištu izgraditi jog za boćanje, pripremiti za turiste boće i tablu sa pravilima igre. Umjesto apstraktnih printanih slika, možete dati izraditi fotografije nekih zanimljivosti iz lokalnog života. 

Uključivanjem tih pomno osmišljenih elemenata u dizajn prostora kojega ćete iznajmljivati, stvarate već od samoga početka priču koja će pomoći prodavati vaš objekt. U marketingu se to naziva storytelling i jedan je od najjačih marketinških alata današnjice, iz razloga što nam je priča koja prati neki proizvod, postala važnija od samog proizvoda.

 

Ozbiljno se posvetiti djelatnosti najma turističkih smještajnih objekata predstavlja poslovnu aktivnost kao i sve druge, a uključuje i veliku investiciju u izgradnju, uređenje ili preuređenje objekta. Pažljivim planiranjem svih detalja tog poslovnog poduhvata povećavate si prilike za uspjeh, smanjujete rizike i neplanirane troškove, osiguravate si bolji plasman, cijenu i prodaju, tj. ubrzavate ostvarenje dobiti. U čitavom tom procesu dizajn prostora i uređenje interijera igraju veliku i važnu ulogu, pa nemojte dopustiti da se to svede samo na vizualni dojam i estetiku.