8 1

Svaki element poslovanja utječe na konačnu uspješnost posla, pa tako i mjesto gdje prodajete / distribuirate svoj proizvod, tj. mjesto gdje pružate usluge.

Poslovni prostori su u nekim industrijama (pa čak i u uslužnim djelatnostima) potpuno zanemareni u vidu uređenja, iako je svima jasno da elementi uređenja prostora utječu i na produktivnost zaposlenika, ali i na opći dojam kojeg će sudionici poslovnog procesa (dobavljači, suradnici, kupci) imati o Vašem brendu.

Iz tog razloga, smatram da dizajn i uređenje poslovnih prostora nije samo u estetici i funkcionalnosti, već je to kombinacija disciplina za koje je potrebno ne samo znanje iz područja dizajna, već i poznavanje poslovnih strategija, marketinga, komunikacija, itd. 

 

BRENDIRANJE PROSTORA: FUZIJA DISCIPLINA

Sam pojam „brendiranje prostora“ nezahvalan je prijevod engleskog termina „space branding“, a on označava uređenje poslovnog prostora na način da odražava identitet brenda, povećava korisničko iskustvo, funkcionalnost poslovanja i pomaže u ostvarenju drugih ciljeva koji su određeni poslovnom i marketinškom strategijom.

U kontekstu reflektiranja identiteta brenda u poslovni prostor, polazimo od toga da se brendiranje poslovanja ne svodi samo na logo i odabrane boje, već uključuje sve aspekte pomoću kojih se dopire do umova korisnika, te kod njih stvara jedinstveni doživljaj brenda. Pazimo na to da kupci i klijenti, boraveći u poslovnom prostoru, steknu dojam o kvaliteti usluga, da osjete ugođaj koji će komunicirati vrijednosti poslovanja, itd.

U samom postupku brendiranja prostora, potrebno je spojiti niz disciplina: dizajn interijera, grafički dizajn, poslovno planiranje, brendiranje i marketing. I pritom nije dovoljno biti usmjeren samo na jačanje iskustva kupaca, već svih korisnika prostora – od zaposlenika do dobavljača. To znači da u dizajnu prostora posvećujemo pažnju i dobrobiti zaposlenika, njihovom zdravlju i produktivnosti. Stvaramo okruženje u kojemu će se zaposlenici moći povezati sa vrijednostima brenda, te postati ambasadori Vaše tvrtke.

8 2

 

ŠTO JE POTREBNO ZA "SPACE BRANDING"?

Naravno, minimalno je potrebno da znate osnove svoje poslovne strategije i planiranja, da imate viziju poslovanja i viziju identiteta brenda Vaše tvrtke, da prepoznajete vrijednosti do kojih držite i koje želite komunicirati kupcima i drugim sudionicima poslovanja.  

U idealnom slučaju to ćete definirati i razviti u suradnji sa marketinškim i MBA stručnjacima, no u nekim slučajevima – pogotovo kad su u pitanju poduzetnici početnici - brendiranje će biti postupak kojeg će, više ili manje uspješno, intuitivno napraviti sami poduzetnici kroz razvoj svog posla.

U Mint.Spotu Vam možemo pomoći kroz radionice i posebno kreirane upitnike, pomoću kojih možemo doći s Vama do temelja na kojima ćete dalje graditi svoj brend. U suradnji sa grafičkim dizajnerima i stručnjacima iz područja komunikacija i marketinga možete dobiti i detaljnija rješenja i savjete koji će Vam pomoći u definiranju i primjeni pojedinih elemenata brendiranja. 

 

ŠTO KADA SI PODUZETNIK POČETNIK?

8 3

Poduzetnici često u počecima poslovanja imaju niz troškova koji nastanu i prije nego što su uopće započeli zarađivati vlastitim poslom. Tada se nerijetko rade kompromisi u stilu: „Bitno da sada počnemo raditi, pa ćemo uređivati prostor kasnije kad budemo zarađivali više.“ To je opravdano i razumljivo, pogotovo ako sam poslovni prostor nije među ključnim elementima poslovanja. No, ako je to mjesto gdje se odvija prodaja, tj. gdje pružate uslugu, poslovni prostor je ipak važan i potrebno je obratiti pažnju na njegov dizajn i uređenje već od samog početka.

Što tada učiniti? Za početak je potrebno pažljivo analizirati i isplanirati sve elemente dizajna, te uskladiti terminski plan provedbe tog dizajna sa planom ostvarenja prihoda. Drugim riječima, ako dobro isplanirate u startu sve elemente dizajna i budžeta, tada ćete implementaciju moći izvršavati u određenim etapama, te u konačnici dobiti prostor usklađenog dizajna, koji će odgovarati potrebama i ciljevima Vašeg poslovanja. Razmislite o tome da Vam u tom procesu pomognu stručnjaci, jer ćete time dobiti na vremenu i uštedjeti na neplaniranim troškovima ili popravcima pogrešaka.